Ullern 2 vs Romsås

Postet av A-laget (MSA) den 8. Mai 2016

Etter en tung tap mot Oldenborg for tolv dager siden der mye ikke fungerte for oss og vi til slutt tapte 1-3 på hjemmebane var det tid for å møte en god motstander i Ullern 2 på bortebane. Før kampen mot oss så hadde Ullern 2 ikke tapt et eneste seriekamp og vi visste at det vil bli en tøff bortekamp men vi hadde lagt oss et mål om å endre på statistikken til Ullern 2 før vi reiste hjem den kvelden.

Når dommeren blåser 1. omgang i gang, bruker begge lag god tid på å lære hverandre å kjenne før den første sjansen skapes av oss etter 21 minutters spill. Vi får en corner som Kenneth slår inn perfekt på femmeteren. Mens alle er opptatt av å duellerer mot sin mann i feltet, flyr Yambo høyeste av dem alle og nikker ballen hardt over hodet på keeperen til Ullern. Nydelig hodestøt og vi går i 0-1 ledelse mot Ullern. Både Ullern og Romsås kommer til et par gode scoringsmuligheter før pause men ettersom ingen av lagene klarer å sette sjansene sine, går lagene til pause med den ene scoringen til Yambo.

Vi gjennomfører en bunnsolid 1. omgang hvor vi lå kompakt og slapp ikke Ullern til særlig mange sjanser. Alle mann jobbet knallhardt for hverandre og med Kroppspråket til gutta på banen var tydelig at vi ikke skulle forlate Ullern kunstgress uten å pynte tabellen med 3 poeng til Romsås.

I 2. omgang skulle vi få oppleve hele 6 scoringer. Men den store forskjellen mellom lagene skulle vise seg å være Kenneth. Etter å ha jaget bokstaveligtalt på alle oppspill og motstanderen, så skulle endelig Kenneth bli belønnet med scoring. Ikke ett eller to men hele 3 scoringer. Alle 3 scoringene kom etter ganske indentiske situasjoner der Kenneth presser forsvarsspillerne til Ullern såpass aggressivt at de rotet bort ballen bakover ved å prøve å trille imellom seg og keeperen, og ved tre anledninger klarte en aggressiv og våken Kenneth å snappet opp ballen og satt ballen enkelt i mål, enten alene mot keeperen eller helt alene mot mål. Fra 0-1 ble gikk vi opp til 0-2 tidlig i andre omgang, så ble det 1-2, 1-3, 2-3, 2-4 og til slutt vinner vi kampen 3-4 etter 90 minutters spill. Vi slapp Ullern aldri inn i matchen og de ble hele tiden jagende etter med scoring. Alle gutta jobbet eksemplarisk, og selv med 3 mål i mot på dødballer så hadde vi full kontroll på kampen og vant kampen full fortjent.

(Korrigering; ved vårt første scoring så er det en lang og fin innkast av Richard)

KAMPFAKTA:
Ullern 2 – Romsås, Ullern kunstgress
Sluttresultat: 3-4
Pauseresultat: 0-1
Antall tilskuere: ca. 30

Spillermål for Romsås: Yambo (1) 21 min, Kenneth (3) 56 min, 68 min og 74 min.
Spillermål for Teisen: 67 min, 75 min og 90 min +

Kort Romsås: Osei og Soufian
Kort Ullern: 3

Lagoppstilling:
Keeper: Siavash
Forsvar: Soufian, Yambo, Lars, Richard
Midtbane: Sam, Saman, Dung
Angrep: Osei, Kenneth, Yasir
Innbytter: Milyon (inn for Yasir), Alex (inn for Richard), Alpay (inn for Dung), Mutu (inn for Osei), Bright

På det meste har vi hatt ca. 200 tilskuere på hjemmekampen vår (sesongåpningen mot Fortuna), så vi håper at samtlige sprer ordet videre til sine kjente og kjære slik at vi får minimum 300(+) tilskuere allerede neste kamp som er førstkommende tirsdag kl. 20:15, hjemme mot Sagene. VELKOMMEN!

fotball.png