NYåpning av Humleby kgb

Postet av Romsås IL - Fotball den 30. Aug 2016

Hei, Humleby kgb blir offisielt åpnet igjen 1. september kl. 18.00 !

Program:

1. Kl. 17.00-17.45 fotballkamp G08 Romsås 2 - Klemetsrud 3
2. Kl.18.00 Velkommen v/representant for Romsås IL – Kjell Kristiansen
3. Bymiljøetaten i Oslo kommune ved Siv Rønneberg
4. Innlegg fra representant for Oslo Fotballkrets - Marius Moursund
5. Overlevering av rehabiliteringsresultatet v/Byråd for kultur, idrett og frivillighet - Rina Mariann Hansen - Oslo Kommune
6. Fotballkamp G08 Romsås 1 - Grei 6

Det blir servert kaffe og kake etter åpningen.

Humleby kunstgressbane ble lagt om fra lekeområde til kunstgressbane i 2003. Banen er en 7’er bane med størrelse 41x63 meter.

Etter intens bruk i 14 år hvorav de siste 3-4 årene var kunstgresset utslitt, og det var behov for å bytte det i et nytt kunstgressdekke.

Hva som nå er gjort:
Det utslitte kunstgresset og paden ble fjernet, og øverste del av bærelaget, samt finavretting er erstattet med nye masser. Det ble lagt nytt kunstgress type JUTA Master 60/180 fra Jutagrass. Asfalt og kantstein er erstattet der hvor dette har vist seg nødvendig. Det er monter nye ballfangernett langs hele søndre side og foran klubbhuset på østre side. Det er også montert nytt ballfangernett med tilhørende stolper og avstivere på vestre side. Det er montert kjøreport i sørvestre hjørne av banen. Gjerdet er behold, men reparert der hvor dette har vært nødvendig. Det er montert kjøreport i sørvestre hjørne av banen.

Alle kummer er slamsugd og samledrensledningene og utløp er spylt.

Et unikt anlegg: Humleby kgb er den første banen i Norge med denne type gresset (JUTA Master 60/180) – Dette er et kunstgress av høy kvalitet, med utbredt bruk i Europa.