Teie IL - sponset turnering for Romsås IL

Postet av Romsås IL den 12. Jun 2024

Romsås idrettslag fikk en invitasjon fra Teie IF i midten av februar til gratis turnering i Tønsberg.

G2014 takket ja til dette og det ble en opplevelse for livet.

Teie IF kjørte inn Oslo - lag til cup. 27 forskjellige  klubber deltok med tilsammen 115 forskjellige lag.

Klubber fra store deler av østlandet deltok og blandt dem Romsås IL og Rustad Abildsø sportsklubb.

Disse fikk sponset turen til nøtterøy av arrangørene.

Romsås idrettslag syns at initiativet til Teie IF var veldig bra og håper å bli invitert igjen.

Trener Christoffer Smeby la ut på spond gruppa til trenere og lagledere i Romsås IL at dette var en super opplevelse med buss for oss selv, pokaler og minner for livet.

Romsås Idrettslag takker Teie IF for opplevelsen

Se mer: Tønsbergs Blad (tb.no)

Obos gir tilbake - Romsås IL

Postet av Romsås IL den 12. Jun 2024

Med en bunke sjekker under armen tok Rasmus  en rundtur i dalen

Fire sjekker og fire stoppesteder. Sponsorsjef i Obos, Rasmus Aarflot, var i det gavmilde hjørnet da han kom med sjekker for til sammen 210.000 kroner øremerket spesielle prosjekter i fire klubber i Groruddalen som skal komme de yngste medlemmene til gode.

Turen gikk til HSIL, Veitvet SK, Romsås IL og Ammerud basket.

Trygg ramme

Turen går til Romsås IL. Der venter daglig leder Marte Vik Edvardsen og Adnan Naeem, som ble året sildsjel under Idrettsgallaen og som er sportslig leder og nestleder for fotballen – og tusen andre ting i klubben. Nå skriver Rasmus ut en sjekk på 50.000 kroner.

– I tillegg til det sportslige bygger Romsås IL identitet. Vi er en klubb hvor vi vil at alle skal bli sett og inkluderes, sier Marte.

Dermed skal de 50.000 kronene øremerkes nettopp inkludering.

Les mer: Med en bunke sjekker under armen tok Rasmus en rundtur i dalen (groruddalen.no)

Folkemøte - TryggBy - Romsås

Postet av Romsås IL den 10. Jun 2024

Folkemøte - TryggBy - Romsås

Groruddalen Senterparti inviterer sammen med Senterpartiet sentralt til folkemøte 18. juni kl 18:30 i Aulaen på Bjøråsen skole - Romsås.

Her vil justisminister Emilie Enger Mehl, barne- og familieminister Kjersti Toppe og partileder og finansminister Trygve Slagsvold Vedum stille for å fortelle om innsatsen både for å styrke politi og justissektoren for å knuse gjengene, og om forebyggende arbeid og innsats for å ivareta unge i vanskelige situasjoner. «Årets ildsjel» og Romsås IL,  Adnan Naeem deltar og deler sine erfaringer. Jan Bøhler kommer også.

Det vil bli satt av god tid til å lytte til innspill fra enkeltpersoner, ildsjeler, lag og foreninger som har relevante erfaringer og gode råd til det videre arbeid for å sikre at Oslo skal være en god og trygg by for alle og ikke minst snakke med flere av regjeringens statsråder.

Vel møtt !

Åpningen av Romsås kulturhus

Postet av Romsås IL den 10. Jun 2024

Fredag 7.juni kl 1500-1700 var det en stor åpningsfest for nye Romsås Kulturhus ved Romsås senter.
Kulturhuset er et rom for nabolagsprosjekter, sosiale entreprenører, kunstnere, kulturaktører, hobbyentusiaster og naboer. Det er et beboerdrevet nabolagshus, og et knutepunkt for nabolaget, innbyggere og besøkende. Kulturhuset  skal være en levende møteplass for nærmiljøet. Ildsjeler, organisasjoner, lag og foreninger som arrangerer åpne aktiviteter for nabolaget, kan låne lokalet gratis.
Det blir bl.a et stort, lyst og moderne møtelokale i tillegg til flere andre flotte fasiliteter. En stor fordel er at kulturhuset er nabo med Romsås senter og drar nytte av parkingsmuligheter, samt t-bane og bussforbindelse.

Klokken 17:00 - 20:00 var det nabolagsfest der alle kunne møte opp.  Det var snorklipping og ett stor festprogram der blandt  annet turngruppa i Romsås idrettslag hadde fremvisning.

Byråd James Stove Lorentzen, ordfører Anne Lindboe, bydelsutvalgsleder Anders Røberg - Larsen og bydelsdirektør Ayub Tughra var noen av mange som var tilstede denne ettermiddagen/kvelden.

Dette var gøy for både store og små.

Romsås sommercamp

Postet av Romsås IL den 5. Jun 2024

Romsås idrettslag har fått midler fra kretsen til å gjennomføre sommercamp på Romsås uke 29 og 30.

Vi håper så mange som mulig benytter seg av dette gratis tilbudet. Ta kontakt hvis det er noen spørsmål.

Vi holder til på Humleby kunstgress/Humleby klubbhus og Romsåshallen hvis det regner