Romsås vs Fortuna

Postet av A-laget (MSA) den 6. Apr 2016

Da var sesongen endelig i gang. Etter en bra gjennomført sesongoppkjøring med flere gode treningskamper samt treningsleir i Tyrkia, var gutta supergira på å komme i gang med poengjakten. Onsdag var det duket opp for årets første seriekamp på hjemmebane mot Fortuna FK. Det var en småkaldt og tåkete kveld på Romsås, men når kroppen er full av adrenalin så var det ikke mye å klage over værforholdene.

Kampen startet best mulig for gjestene, og allerede etter 10 minutters spill hadde Fortuna scoret to ganger. Første målet til gjestene kom etter en markeringssvik. Fortuna fikk en frispark på utsiden av sekstenmeteren, istedenfor å slå ballen inn i feltet der alle Fortuna og våre spillere hadde samlet seg, spiller han ballen innover på banen til en medspiller som skyter ballen på direkten fra ca. 20 meter i lengste hjørnet for keeperen vår. Siavash var noe irritert etter kampen og mente at han ville tatt den dersom han hadde vært mer våken. Uansett, en fin mål av Fortuna. Andre målet til Fortuna kom etter en kontringsspill hvor vi mister ballen på ca. 22 meter i deres banehalvdel. Midtbanespilleren til Fortuna snapper opp ballen, slår spissen sin gjennom helt alene og scoringen er et faktum når det blir en duell mellom han og vår keeper uten noen form for press.
Etter scoringene til Fortuna kom vi mer og mer i kampen. Vår første mål kommer ved en corner. Kenneth slår en hard og glimrende corner rett foran keeperen til Fortuna, han klarer ikke å plukke ballen og etter mye klabb og babb på femmeteren, kriger vår muskelmann Robbin ballen inn i målet til 1-2. Vi hadde flere gode muligheter for å score minst ett mål til før pause men resultatet viser det samme når 45 minutter er spilt ferdig. Det var tydelig at lufta hadde gått ut av Fortuna. De virket slitne og tunge, og spillemessig hadde de ikke noe å komme med enn å slå langt mot spissene sine.

2. omgang starter gutta helt annerledes enn den første. Vi ble enige i garderoben om å jobbe knallhardt fra første minutt og vinne hver eneste duell dersom vi skulle ha muligheten til å score mot en hardtarbeidende Fortuna lag. Selv om det var til tider vanskelig for oss på sidelinjen å se hva som skjer på banen på grunn av tåken, virket det som gutta hadde stålkontroll på ballen og Fortunaspillerne i hver eneste duell. Med den innstillingen kom vi til flere 100 % sjanser. De fleste sjansene våre kom enten fra Richard sine sinnsyke innkast eller knallharde cornere/frispark fra Kenneth. Hver eneste av dem ble farlige for Fortuna, og keeperen til Fortuna ble nødt til å vise flere matchvinner redninger hvor både spillerne på banen, vi på benken og tilskuerne ble sjokkert over av. Men endelig i det 88. minutt klarte igjen vår muskelmann Robbin krige til seg ballen i feltet og scorer vårt andre mål for kvelden. Om gutta ikke hadde blod på tann allerede, så fikk de det i hvert fall på stillingen 2-2. Det skulle ikke gå mer enn 2 minutter før vi snur alt på hodet og scorer vårt tredje mål for kvelden. Dung spiller Kenneth glimrende gjennom. Kenneth kommer helt alene mot keeper og gjør ingen feil, setter ballen iskald over keeperen og i mål. FANTASTISK SCORING OG JUBEL FRA ALLE PÅ ROMSÅS!!! Dommeren informerte om at han hadde lagt til 5 minutter ekstra på grunn av diverse skader og bytter. Med stillingen 3-2 til oss ble Fortuna nødt til å løfte laget sitt og de fortsatte i samme stil som de gjorde gjennom hele kampen. De begynte å slå langt på sine tunge og hardtarbeidende spisser. Etter mye duellspill og kjemping i siste minuttene fikk Fortuna-spissen en heldig ball rett i beina. Uten å tenke seg om, drar han ballen over til venstrefoten og setter ballen rolig i den lengste hjørnet. Rett etter avspark blåste dommeren av kampen. Dermed endte kampen 3-3 og det ble poengdeling i vår første seriekamp.

Tusen takk til alle som tok seg tid og kom for å heie på gutta våre!

KAMPFAKTA:

Romsås IL – Fortuna FK, Bjøråsen kunstgress
Sluttresultat: 3-3
Pauseresultat: 1-2
Antall tilskuere: ca. 180-200
Spillermål for Romsås: Robbin (2) 17 min + 88 min, Kenneth (1) 90+
Spillermål for Fortuna: 7 min, 10 min, 90+

Kort Romsås: Kenneth
Kort Fortuna: 4 gule kort

Lagoppstilling:

Keeper: Siavash
Forsvar: Mutu, Yambo, Richard, Rohed
Midtbane: Sam, Saman, Choukri
Angrep: Robbin, Deniz, Kenneth
Innbytter: Alpay, Stai, Alex (inn for Rohed), Mehdi (inn for Deniz), Dung (inn for Choukri), Soufian (inn for Saman)

Neste kamp: Tirsdag 12. april kl. 20:15, borte mot KFUM 2 på KFUM Arena. VELKOMMEN!